XSulje
Hi, we've detected you're visiting from outside of Finland. Perhaps you'd like to visit our international site that is in english? Yes

Vaihto ja palautus

Ecosto-verkkokauppa myöntää kaikille myymilleen tuotteille 14 päivän palautusoikeuden. Asiakkaanamme sinulla on siis oikeus palauttaa ostos 14 vuorokauden sisällä siitä, kun olet vastaanottanut ostokset, noutanut ne postista, tai posti on ilmoittanut luovutustoimipaikan.

Palautusohjeet

  1. 1. Kirjoita tai tulosta vapaamuotoinen saate, jossa on yhteystietosi, tilausnumero sekä jos maksutapana oli verkkopankkimaksu, tilinumerosi.
  2. 2. Pakkaa tuote huolellisesti, käytäthän tarpeeksi pehmustetta ettei tuote vaurioidu palautuksessa. Laita kirjoittamasi saate pakkaukseen.
  3. 3A. Posti: Voit palauttaa tuotteen veloituksetta Postin asiakaspalautuksena käyttämällä asiakaspalautustunnustamme 656358, tai hakemalla Helposti-koodin postin verkkosivuilta https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palautapaketti/ ja viemällä paketin lähimpään postiin tai postin pakettiautomaattiin
    3B. Schenker: Jos toimitustapana oli Schenkerin noutopistepaketti, vie palautus samaan noutopisteeseen, mistä noudit lähetyksen. Helpointa palautus on, jos sinulla on tallessa alkuperäinen pakkaus kollitarroineen, mutta palautus onnistuu myös Schenkerin lähetystunnuksella, joka löytyy sähköpostilla tulleesta lähetysvahvistuksesta sekä puhelimeesi/sähköpostiisi tulleesta noutoilmoituksesta.
  4. 4. Pidä tallessa postin tai matkahuollon palautuksesta saatava lähetysseurantatunnus, sillä se  on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi. Lähetä Postin palautus aina pakettina, ei kirjeenä. Posti ei korvaa kirjeenä lähetetyn tuotteen mahdollista katoamista toimituksen aikana.
  5. 5. Kun olemme vastaanottaneet ja hyväksyneet palautuksesi, palautamme kauppasumman joko tilillesi (verkkopankkimaksut) tai hyvitämme suoraan pankki/luottokorttiasi.

Palautusoikeuden rajoitukset

  • Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut.
  • Tuote palautetaan kokonaisuudessaan ja alkuperäispakkauksessaan.
  • Tuotteen pitää siis olla alkuperäistä vastaavassa kunnossa.
  • Matkapuhelimet, tietokoneet, tietokoneiden oheislaitteet ja navigaattorit voi palauttaa vain avaamattomissa paketeissa. Näiden tuotteiden palautusoikeus poistuu, kun tuote otetaan käyttöön. Tuotteen rekisteröinti on käyttöönottoon verrattava toimenpide.
  • Hygieniatuotteet (sähköhammasharjat, parranajokoneet, ladyshaverit yms.), tulostintarvikkkeet, tietokoneohjelmat ja -pelit, ääni- ja kuvatallenteet, DVD-elokuvat, karaokelevyt sekä muistikortit voi palauttaa vain avaamattomassa alkuperäispakkauksessa.
  • Maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa ja koskee vain pakettilähetyksiä. Erillis/lavakuljetusta vaativien tuotteiden (suuret tuotteet, esim. jääkaapit, pakastimet, astianpesukoneet, liedet, suuret televisiot ja muut vastaavan kokoiset tuotteet) palautuksissa perimme 50% toteutuneista palautuskustannuksista. Lisäpalveluiden, kuten asennuspalvelun, kätisyyden vaihdon tai vanhan laitteen kierrätyskuljetuksen hintaa ei palauteta.
  • Pakkaaminen on aina lähettäjän vastuulla ja tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Suosittelemme käyttämään alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen. Mikäli alkuperäisen pakkauksen käyttäminen ei ole mahdollista Ecosto verkkokauppa/Koivuporras Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja ohjeistuksen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Vahingoittuneet tuotteet palautetaan pääsääntöisesti takaisin asiakkaalle. Mikäli palautuksen yhteydessä vahingoittunut tuote on myytävissä edelleen, pidätämme oikeuden periä riittämättömästi pakattujen tuotteiden vahingoittumisesta aiheutuneet kustannukset asiakkaalta.