XSulje
Hi, we've detected you're visiting from outside of Finland. Perhaps you'd like to visit our international site that is in english? Yes

Tilaus- ja toimitusehdot

Tervetuloa Ecosto-verkkokauppaan! Ecosto on vastuullinen kodin-, vapaa-ajantuotteiden ja hyvinvoinnin verkkokauppa ja osa suomalaista vähittäiskauppayritystä Hakaradio Oy:tä.  Hakaradio Oy on vuodesta 1963 saakka toiminut perheyritys, joka on erikoistunut laadukkaiden kestokulutushyödykkeiden ja kodintuotteiden tarjoamiseen kuluttajille ja yrityksille.

Palvelemme verkossa 24 tuntia vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä.

Asiakaspalvelu

Verkkokaupan asiakaspalvelun sähköpostiosoite on info@ecosto.fi . Voit myös olla yhteydessä meihin Facebookissa

Hintatiedot

Verkkokaupan hintatietoja seurataan jatkuvasti. Edullisen hintatason ja runsaan valikoiman tarjoaminen on meille kunnia-asia. Varaamme kuitenkin oikeuden teknisestä tai inhimillisestä virheestä johtuviin hintakorjauksiin. Hinnat ilmoitetaan euroissa (€), ja hinnat sisältävät arvonlisäveron (24 %). Ahvenanmaalle toimitettaessa myymme ilman arvonlisäveroa. 

Maksutavat

Voit maksaa turvallisesti verkkokaupassamme käyttäen seuraavia maksutapoja:

Verkkomaksulla voit maksaa Handelsbankenin, Nordean, OP-Pohjolan , Danske Bankin, Aktian, Säästöpankin, POP pankin, Tapiolan, Ålandsbankenin sekä S-Pankin tileiltä.

Hyväksymme tällä hetkellä VISA-, MasterCard-, American Express-, Diners club- ja Eurocard -luottokortit sekä Visa Electron -kortin. Varaamme oikeuden hylätä ulkomaalaisilla luottokorteilla tehdyt ostokset väärinkäytösten estämiseksi.

Uutta! Voit myös maksaa käyttäen MobilePay sovellusta!

Voit myös maksaa Klarna Laskulla tai Klarna Tilillä:
Klarna Tilin ehdot
Klarna Laskun ehdot

Maksupalvelun tarjoaja verkkopankkimaksuille:

Paytrail Oyj,
2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Finland
asiakaspalvelu@paytrail.com
Puh. +358 207 181830 (ark 8-19)

Palvelun kuvaus

Paytrail Oyj (SV) on Finanssivalvonnan valvonnan alainen maksulaitos ja toimii maksupalveluntarjoajana kauppiaille. Paytrail välittää asiakkaan (kuluttaja, yritys tai yhteisö) maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa Paytrailin maksupalvelussaan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla, jotka kauppias on sopinut ottavansa Paytrailin palvelun kautta käyttöönsä. Kauppias saa tiedon onnistuneesta maksusta välittömästi.

Palautusoikeus

Teillä on kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus,
jota käyttäessänne voitte asioida suoraan kauppiaan kanssa.

Tietoa maksutavoista

Pankin verkkopalvelussa vastaanottajana näkyy Paytrail Oyj.
Maksu tilitetään kauppiaalle.

Ikäraja

Ostaminen verkkokaupastamme edellyttää vähintään 18 vuoden ikää.

Toimitustavat

Käytämme toimituksissa Matkahuollon, Postin ja Kiitolinjan palveluita. Voit valita toimituksen kotiovelle tai noudon lähimmästä postitoimipaikasta, Matkahuollosta tai K-Marketista. Isoja ja painavia lähetyksiä kuten kodinkoneita ei voi tilata noudettavaksi vaan ne toimitetaan aina suoraan kotiovelle. Kotikylmiöt ja Side-by-Side kaapit toimitetaan talon ulko-ovelle tai pihalle, jos lähetystä ei voi purkaa autosta suoraan oven läheisyyteen.Katso tarkemmat toimitustapatiedot tästä

Takuu

Kaikilla verkkokaupan tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen tuotevastuu. Tuotetakuu vaihtelee 12 kuukauden ja 5 vuoden välillä tuotemerkistä riippuen, ja takuu kattaa valmistusvirheet. Huoltotapauksissa, joissa ei ole kysymys valmistusvirheestä (tuotteen käyttövirhe tai virheellisen käytön seurauksena tuotteeseen tullut vika), huollolla on oikeus veloittaa tarkastusmaksu.

Huolto

Huoltoon liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä suoraan valmistajan tai maahantuojan edustajaan Suomessa. Yhteystiedot edustamiemme merkkien asiakaspalveluun löydät tästä linkistä. Luonnollisesti voit olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme netissä tai myymälöissä.

Palautusoikeus

Ecosto-verkkokauppa myöntää kaikille myymilleen tuotteille 14 päivän palautusoikeuden. Asiakkaanamme sinulla on siis oikeus palauttaa ostos 14 vuorokauden sisällä siitä, kun olet vastaanottanut ostokset, noutanut ne postista, tai posti on ilmoittanut luovutustoimipaikan. Palauttaessasi ostoksen lähetä aina ensin meille sähköpostia  osoitteeseen info@ecosto.fi saadaksesi tarkemmat palautusohjeet. Mainitse viestissä yhteystietosi sekä tiedot palautettavasta ostoksesta.

Palautusoikeuden rajoitukset

Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Tuote palautetaan kokonaisuudessaan ja alkuperäispakkauksessaan. Tuotteen pitää siis olla alkuperäistä vastaavassa kunnossa.

Matkapuhelimet, tietokoneet, tietokoneiden oheislaitteet ja navigaattorit voi palauttaa vain avaamattomissa paketeissa. Palautusoikeus poistuu, kun tuote otetaan käyttöön. Tuotteen rekisteröinti on käyttöönottoon verrattava toimenpide.

Hygieniatuotteet (sähköhammasharjat, parranajokoneet, ladyshaverit yms.), tulostintarvikkkeet, tietokoneohjelmat ja -pelit, ääni- ja kuvatallenteet, DVD-elokuvat, karaokelevyt sekä muistikortit voi palauttaa vain avaamattomassa alkuperäispakkauksessa.

Palautuslähetykset voi lähettää veloituksetta Postin tai Matkahuollon asiakaspalautuksena. Verkkokaupasta tehdyn ostoksen voi palauttaa veloituksetta myös suoraan myymälään. Liitä palautukseen kaikki tilaukseen liittyvät asiakirjat, niin nopeutat palautuksen käsittelyä. Luottokorttiostoissa palautussumma palautetaan luottokorttitilille, verkkopankkimaksussa tilille jolta ostos on maksettu. Postin tai matkahuollon palautuksesta saatava lähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa ja koskee vain pakettilähetyksiä. Erillis/lavakuljetusta vaativien tuotteiden (suuret tuotteet, esim. jääkaapit, pakastimet, astianpesukoneet, liedet, suuret televisiot ja muut vastaavan kokoiset tuotteet) palautuksissa perimme 50% toteutuneista palautuskustannuksista. Lisäpalveluiden, kuten asennuspalvelun, kätisyyden vaihdon tai vanhan laitteen kierrätyskuljetuksen, hintaa ei palauteta.

Pakkaaminen on aina lähettäjän vastuulla ja tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Suosittelemme käyttämään alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen. Mikäli alkuperäisen pakkauksen käyttäminen ei ole mahdollista Ecosto verkkokauppa/Hakaradio Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja ohjeistuksen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Vahingoittuneet tuotteet palautetaan pääsääntöisesti takaisin asiakkaalle. Mikäli palautuksen yhteydessä vahingoittunut tuote on myytävissä edelleen, pidätämme oikeuden periä riittämättömästi pakattujen tuotteiden vahingoittumisesta aiheutuneet kustannukset asiakkaalta.

Tuomioistuimen ulkopuolinen riidanratkaisuelin

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Lisäksi kuluttaja voi viedä verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi ODR-foorumin kautta osoitteessa http://ec.europa.eu/odr  Foorumin nimi juontuu verkkovälitteistä riidanratkaisua tarkoittavista sanoista online dispute resolution (ODR platform). Palvelussa tulee käyttää ecoston sähköpostiosoitteena osoitetta info@ecosto.fi.

Lisäpalvelut

Tilauksiin on mahdollista sisällyttää myös Postin tarjoamia lisäpalveluja. Ne valitaan tilauksen loppuvaiheessa, samalta sivulta kuin toimitustavan ja maksutavan valinta. Tuoteriveille on valittavissa osoitteeseesi saatavilla olevat lisäpalvelut.

Postin Kierrätyskuljetus

Postin kierrätyskuljetus sisältää yhden laitteen kuljetuksen kierrätykseen uuden laitteen toimituksen yhteydessä. Kierrätettävän laitteen tulee olla valmiina noudettavaksi, mielellään ulkona. Jos laite on sisätiloissa, on laitteen oltava irrotettuna sähköverkosta ja tyhjennettynä (esim. kylmälaitteet), valmiina kyytiin nostettavaksi. Kierrätyskuljetus on tarkoitettu toimitettua laitetta vastaavan laitteen kierrätykseen; esim. vanha astianpesukone kuljetetaan kierrätykseen uuden astianpesukoneen toimituksen yhteydessä.

Postin Laiteasennus

Postin Laiteasennus sisältää laitteen kuljetuksen, asennuksen ja pakkausjätteen poisviennin asianmukaiseen kierrätykseen. Lisäksi valittavissa on vanhan laitteen kuljetus kierrätykseen. Tarkista palvelun saatavuus osoitteeseesi haluamasi tuotteen tuotesivulta. Laiteasennuksen vasteaika on noin 3-4 päivää siitä, kun tuote on lähtenyt varastostamme. Kun tuote saapuu lähimpään terminaaliin, asentaja soittaa tarkemman asennusajankohdan sopimiseksi. Asennus sisältää laitteen kytkemisen käyttökuntoon valmiiseen paikkaan. Kohteeseen täytyy olla esteetön pääsy. Lattioiden riittävä suojaaminen on asiakkaan vastuulla. Katso tarkempi laitekohtainen palvelukuvaus tästä.

Repack toimitusehdot

1. RePack-toimitus

RePack on uudelleenkäytettävä postipakkaus, joka on uudenlainen ja ympäristöystävällinen toimitustapa ja pakkausvaihtoehto. Se on hyvä keino vähentää roskaa ja pienentää hiilijalanjälkeä. Kun valitset RePack-pakkauksen veloitamme sinulta 7,90€ lisämaksun, joka on pantti pakkauksesta. Kun palautat pakkauksen RePackille, saat sähköpostiisi 10 € arvoisen etusetelin, joka on voimassa kuusi (6) kuukautta sen antopäivästä ja saat sillä 10 euron alennukseen verkkokaupassamme tai jossakin toisessa Repackin kanssa yhteistyössä toimivassa kaupassa.
Pakkaus on helppo palauttaa tipauttamalla se lähimpään kirjelaatikkoon. Palautus on maksuton.

RePack-toimitus on valittavissa vain niille tuotteille, joille pakkauksen käyttö soveltuu koon ja käytettävyyden puolesta. Kaikki tuotteemme eivät mahdu pakkauksiin tai pakkaus ei tarjoa riittävää suojaa tuotteille kuljetuksen ajaksi.

2. RePackin käyttö tuotteiden palautus ja vaihto

Jos haluat palauttaa RePack-pakkauksessa tilaamasi tuotteen ja saada rahat takaisin myös pantista, palauta tuote RePack-pakkauksessa palautusohjeidemme mukaisesti ja hyvitämme sinulle silloin myös maksamasi pantin 7,90€.

3. Henkilötietojen kerääminen ja käyttö, tietosuoja

Ecosto luovuttaa RePackille tilauksen käsittelyn ja laskutuksen kannalta välttämättömät tiedot. Asiakkaiden tiedot on tallennettu RePack-asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään tilauksen käsittelyyn ja seurantaan, etusetelin toimittamiseen sekä asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon.

RePack käsittelee asiakkaan henkilötietoja Suomessa sovellettavien tietosuojaa koskevien lakien mukaisesti. RePack ei luovuta keräämiään henkilötietoja ulkopuolisille tahoille muuhun tarkoitukseen kuin tilauksen käsittelyä tai mahdollisia perintätoimia varten. RePack pidättää itsellään oikeuden luovuttaa asiakasta koskevia tietoja viranomaisten käyttöön, mikäli asiakas on toiminut lain tai hyvän tavan vastaisesti.